torsdag 14. januar 2016

Ferdig.....

Da var kofta til Tor Einar ferdig 👍 Dette er ei kofte fra "Kofteboken 2" og heter Osterkofte. Om denne kofta står det at det er et gammelt mønster fra Bergen, det er tatt utgangspunkt i Osterjakke, Husflidens oppskrift nr 6 - det har nå blitt en funksjonell kofte med raglanfelling som passer perfekt til det vakre stjernemønsteret.
Jeg har strikket det med kjærlighet til mottakeren - som er den beste og snilleste mannen som finnes, har strikka inn mengder med hundehår - noe som e heilt umulig å unngå her i huset 😂 har også strikka inn noen av mine lange hårstrå, som jeg tok av forrige torsdag, før jeg dro til frisøren 👍 og det beste av alt - knappene - de er 2øringer fra skattekista etter min svigerfar - den tredje knappen fra halskanten har årstallet 1962 - og det er året Tor Einar ble født 💖 Ja denne kofta er full av kjærlighet og jeg håper den holder han god og varm gjennom kalde vinterdager 💕 Glad i deg Tor Einar 💕

1 kommentar: